9000300867 |
Idees creatives per millorar la qualitat de les classes on-line. (qCampus#FP 2021) |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Programes de formació i inserció |
|
|
|
1/7/2021 - 11/7/2021 (20 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Servei de Programes de Qualificació i Iniciació Professional
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
IDCR Idees creatives per millorar la qualitat de les classes on-line. (qCampus#FP 2021)
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
GDFSGDF Curs adreçat al professorat de FPB, que pretén treballar les competències sòcio-emocionals que permeten una millora de la convivència dins el centre educatiu, millor clima, un vincle més fort de l’alumnat envers el centre i un compromís amb els aprenentatges.
La formació consta de 5 connexions en directe els dies 11/02 (de 17.30 a 18.30h), 04/03, 18/03, 08/04, 22/04, de 17.00 a 19.00h
|
| |
Objectius |
- Conèixer els fonaments i la base neuropsicològica que sustenta el pensament divergent i la creativitat.
- Entendre i ser capaç de dur a terme les etapes del procés creatiu.
- Adquirir estratègies per a entrenar les habilitats creatives i superar els bloquejos mentals, en el propi docent i en l'alumnat (presencial i on-line).
- Practicar tècniques creatives per a aplicar a l’aula (presencial i on-line), generals o específiques en funció de la matèria/nivell impartit.
- Adquirir eines per a fomentar a l'aula (presencial i on-line) ambients.
- Utilitzar diferents recursos i eines digitals amb les quals promoure el pensament divergent de l'alumnat.
- Conèixer recursos creatius per a atendre la diversitat de l'alumnat.
|
| |
Continguts |
Unitat 1 – CONEIXENT EL MOODLE
* Coneixement de la plataforma virtual del curs.
* Utilització del fòrum i dels missatges.
* Creació de l’avatar i presentació al grup.
*Creació d'equips de treball.
Unitat 2 – CREATIVITAT I PENSAMENT DIVERGENT
*Què és la creativitat i el pensament divergent.
*Pensament crític i creatiu.
*Creativitat i innovació educativa.
Unitat 3 – EL PROCÉS CREATIU
*Etapes del procés creatiu.
*Habilitats creatives: com entrenar-les.
*Barreres mentals i bloquejos a la creativitat.
Unitat 4 – CREATIVITAT A l'AULA (presencial i on-line)
*Tècniques creatives.
*Recursos TAC per a introduir la creativitat a l'aula.
*Ambients creatius.
*Creativitat al currículum escolar.
*Experiències d'èxit i materials per utilitzar a l'aula.
Unitat 5 – CREATIVITAT I ATENCIÓ A LA DIVERSITAT DE L'ALUMNAT
*Diversitat de l'alumnat i diferentes estils d'aprenentatge.
*Altes capacitats i creativitat.
*Eines TAC creatives per a atendre la diversitat de l'alumnat.
|
| |
Observacions |
Curs virtual en entorn odissea i connexions en directe. Curs virtual en entorn odissea i connexions en directe.
|
| |
Avaluació |
-Aprofitament en les tasques i l'assistència ajustada al mínim exigible per normativa.
|
| |
Requisits de certificació |
- Per certificar es demanar un mínim del 80% d'aprofitament del curs, amb l'assistència al número mínim de videoconferències i tasques marcades per als formadors.
- Respondre l'enquesta de satisfacció del curs.
|
| |
Persones destinatàries |
Curs adreçat a professorat PFI i FPB, preferentment.
|
| |
E-mail |
pfi@xtec.cat
|
| |
|
|